Villeroy & Boch Gustavsberg

Funktionellt, hållbart och installationsvänligt när Nordbyggveteranen Villeroy & Boch Gustavsberg ställer ut på Nordbygg.

– Vi har alltid varit med på Nordbygg säger Helen Ottran, Marketing Responsible Sweden på Villeroy & Boch Gustavsberg AB. Möjligen en sanning med modifikation erkänner hon i nästa andetag. Men faktum kvarstår, Villeroy & Boch Gustavsberg AB är en av mässans verkliga långkörare. Och man återvänder alltid till samma monterplats.

Helen Ottran uppskattar Nordbygg högt och menar att det är en trevlig mässa som deras kunder och besökare uppskattar. 

– Vi har alltid satsat på Nordbygg och brukar också uppnå de mål vi sätter upp. Lite kuriosa är att vi faktiskt var först med att förse vår monter med en övervåning. Lite av en trendsättare alltså, säger hon med ett leende. 

Packat och klart för Nordbygg 
Till 2022 håller man sig på marknivå men har som alltid en av mässans större montrar, placerad på samma plats som alltid. 

Med ett starkt 2020 bakom sig, trots pandemin, och en växande svensk marknad känns det viktigt att vara med på Nordbygg.  

– Vi hade i princip hela montern klar till 2020 och när mässan inte blev av packade vi in allt i väntan på nästa tillfälle. Så nästa vår kan vi ta fram den igen, uppgradera det som behövs och börja bygga, berättar Helen Ottran. 

Något för alla 
Företagets marknad är stor med kunder inom installationsledet, projekt som hotell och sjukhus, arkitekter och även konsumenter via retailaktörer som de stora byggvaruhusen. 

– Och vi ställer ut med hela vår bredd, alltså produkter från alla våra varumärken Villeroy & Boch, Gustavsberg och Vatette. Det innebär att vi kan visa upp något för alla våra besökare på Nordbygg 2022, menar Helen. 

Svart är det nya heta 
Funktionalitet, hållbarhet och installationsvänligt är vad kunderna söker och det lär de hitta goda exempel på i montern. Bland de produkter som ska visas är blandarserien Nya Nautic som är marknadens mest energieffektiva blandare. Vatette har ett nytt komplett sortiment, V6, som uppfyller de nya branschreglerna inom VVS-branschen som började gälla 1 januari 2021. En av de viktigaste ändringar i regelverket är ett ökat röravstånd, från 40 cc till 60 cc. 

– Svart är en ny het färg och där erbjuder vi produkter som mattsvarta blandare, takduschar och duschväggar som väcker stort intresse. Vi kommer även att visa upp digitala lösningar, sensorstyrda spolknappar för toaletter och vår nyhet toaletten Subway 3.0 med den revolutionerande spolningen Twist Flush, lovar Helen Ottran.