Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din upplevelse, för statistik och för att visa skräddarsydda annonser. Genom din användning av webbplatsen godkänner du att vi använder dessa cookies. Läs mer i vår cookiepolicy »

Drygt 48 000 besökare på Nordbygg 2018

Mycket välbesökt som förväntat. Besökarsiffran landar på 48260 för Nordbygg 2018, drygt tusen personer fler än 2016. De positiva omdömena haglar och redan strömmar bokningarna in till Nordbygg 2020.

– Efter årets upplaga ser jag Nordbygg som en av de tre främst mässorna för professionell byggmarknad i Europa. Vi fick ett fantastiskt gensvar, Nordbygg är en av de absolut viktigaste marknadsplatserna för oss och på måndagen efter årets mässa började vi planera för Nordbygg 2020. Det säger Jonas Brennwald, som den 1 april i år utsågs till Chief Sales Officer globalt inom tyska badrums- och kökskoncernen Grohe.

Stort antal

Projektchef Peter Söderberg är också mycket nöjd med Nordbygg 2018. Han har redan tagit emot bokningar inför Nordbygg 2020, vilket naturligtvis är det allra bästa beviset på en lyckad mässa.

– Överlag ser vi oerhört nöjda utställare och intresserade besökare. Besökarsiffran blev 1000-talet fler än 2016, den landade på 48260.

– Det kan jämföras med hela Tyresö eller Lidingö kommun eller nästan dubbla Ölands invånarantal, så det handlar om väldigt många människor som väljer att besöka Nordbygg, säger Peter Söderberg, projektchef.

Gemensamt engagemang


– Vi i projektteamet vill tacka arrangörsgruppen, alla utställare och besökare för i år. Våra utställare och arrangörers engagemang är ovärderligt, vi är alla delaktiga i att göra Nordbygg till bygg- och fastighetsbranschens viktigaste mötesplats.

– Exempelvis ser vi en mycket stor ökning i trafiken i sociala medier inför och under mässan, ett av många exempel på delaktighet som bidrar till framgången, avslutar Peter Söderberg, vars stegmätare stannade på 65 000 steg, ungefär ett Marathon, under hela Nordbygg-veckan.