Vi använder cookies för att göra din upplevelse bättre Läs mer om cookies här »

Jonas Brennwald, Chief Sales Officer globalt inom Grohe Jonas Brennwald, Chief Sales Officer globalt inom Grohe / Foto: Linn Blomqvist

“Nordbygg är en av de tre främsta professionella byggmässorna I Europa”

– Efter årets upplaga ser jag Nordbygg som en av de tre främst mässorna för professionell byggmarknad i Europa. Vi fick ett fantastiskt gensvar för våra nya produkter från våra kundgrupper. Nordbygg är en av de absolut viktigaste marknadsplatserna för oss.

Det säger Jonas Brennwald, som den 1 april i år utsågs till Chief Sales Officer globalt inom tyska badrums- och kökskoncernen Grohe. Det är första gången en icke tysk medarbetare får den positionen.

– När jag var med och starta Grohe i Sverige 2012 hade vi en liten monter på tio kvadratmeter här på Nordbygg. Jag blev sedan säljansvarig för den nordiska marknaden, och i takt med vår expansion i regionen växte också vår monter på varje Nordbygg-mässa. I år var vår fantastiska monter nästa 400 kvadratmeter. Och måndagen efter årets mässa börjar vi planera för Nordbygg 2020, berättar Jonas Brennwald.

Effektivitet och glädje

I montern på Nordbygg presenterade Grohe sina senaste lösningar och produkter för effektiv och säker vattenanvändning – som samtidigt skapar glädje.

–    Vi utvecklar vårt sortiment med långsiktighet och högsta kvalitetskrav på alla plan – från digitalisering till design – anpassat för varje marknad, säger Jonas Brennwald.
Ett tydligt inslag i montern var armaturer till kök och bad i olika färger.

–    Vi har satsat mycket på detta och att de färgade ytorna ska hålla högsta kvalitet och beständighet.
På kösksidan är den Kiwa-certifierade vattenkokaren en milstolpe:
–    Det är första gången det finns en vattenkokare med denna mycket grannlaga certifiering, som bevisar att den verkligen är säker att använda.

”Här bygger vi vår nordiska marknad”

För Grohe är Norden en av de allra viktigaste marknaderna, och i den mycket starka utvecklingen här har Nordbygg hela tiden spelat en stor roll, menar Jonas Brennwald.

–    Förutom våra produkter får vi visa upp vår fantastiska medarbetare och deras kompetens. Och passa på att fira våra framgångar när vi alla är här.

–    På Nordbygg möter vi förstås alla våra viktiga målgrupper – från fastighetsägare, konsulter, arkitekter och större entreprenörer. Och inte minst alla härliga VVS-montörer!
Grohes målbild är att vara en av de två allra främsta aktörerna i sina segment på varje nordisk marknad.

–    Vi är i princip redan där – och med Nordbygg ska vi se till att nå och bibehålla det målet. Det är här vi bygger vår nordiska marknad, avslutar Jonas Brennwald.