Vi använder cookies för att göra din upplevelse bättre Läs mer om cookies här »

Anders Rosenkilde, TMF

Nordbygg och Samhällsbyggararenan 2018 – en effektiv tvåstegsraket för din kommunikation

Nordbygg och Samhällsbyggararenan erbjuder två strålande möjligheter för den som vill skapa dialog och nå ut med sitt budskap under 2018.

Den som önskar nå ut med sitt budskap och skapa dialog inom samhällsbyggnadssektorn kan nå två viktiga målgrupper i ett slag: först på Nordbygg i april 2018 och sedan följa upp med Samhällsbyggararenan i Almedalen i början av juli.

Tvåstegsraket

Trä och möbelföretagen, TMF, har gjort just detta. De valde Samhällsbyggararenan 2017 och Nordbygg 2018 för att nå sina olika målgrupper i en effektiv tvåstegsraket. Syftet är detsamma: att sprida kunskap om industriellt byggande.

Valde Samhällsbyggararenan

I år liksom förra året valde TMF Samhällsbyggararenan som scen och Trädgårdsstaden där folk vill bo som det övergripande temat i Almedalen.  
– Redan under våren gasade vi upp med seminarier för att inspirera och sprida kunskap kring vår syn på en modern trädgårdsstad med varierad bebyggelse, berättar Anders Rosenkilde, chef teknisk utveckling TMF.

Egen monter

Arbetet fortsätter under höst och vinter och i april 2018 kommer TMF att för första gången ha en egen monter på Nordbygg. Även på Nordbygg har visionen om den moderna trädgårdsstaden en given plats. Men då mer anpassad för dem som ska göra jobbet. Det innebär bland annat diskussioner och programpunkter om nya material och metoder.
– Nordbygg är en bra möjlighet att komma ut med kunskap och nyheter. Besökarna är nyfikna och med rätt inställning som utställare är det ett utmärkt tillfälle att så för att senare skörda, konstaterar Anders.