VVS-fabrikanternas Råd startar ny mötesplats

Ledande tillverkare av VVS-produkter vill erbjuda fastighetsägare, förvaltare, installatörer och konsulter en möjlighet att komma i kontakt med det senaste inom VVS-produkter på ett enkelt och informellt sätt.

– Att välja rätt VVS-produkter är en underskattad möjlighet för att göra installationer på ett kostnadseffektivt sätt. Med medvetna val kan man sänka energikostnader, minska vattenförbrukning och förhindra vattenskador, säger VVS-Fabrikanternas Råds vd Anders Mårtensson.

Därför skapas nu Fastighetsfokus VVS som är en ny lokal mässa med inriktning på energi, miljö och ekonomi när det kommer till VVS-installationer i fastigheter där ett 30-tal av rådets medlemmar kommer att medverka. Fastighetsfokus VVS kommer att genomföras på ett antal orter som en endags-minimässa med start i Örebro i höst. Man kommer att knyta till sig lokala fastighetsaktörer för att presentera intressanta lokala ”case” med bäring på bland annat energieffektivisering och hållbara installationer samtidigt som företagen visar sina produkter. Inspiration och lärande är i fokus.

Planerade dagar för Fastighetsfokus VVS i höst:
Örebro 20 oktober, Conventum
Borås 8 november, Åshaga

Evenemanget arrangeras gemensamt av VVS-fabrikanternas Råd och Stockholmsmässans Nordbygg.

För mer information, besök fastighetsfokusvvs.se eller kontakta:
Anders Mårtensson, VVS-fabrikanternas Råd, anders@vvsfabrikanterna.se, 08 24 14 86
Lena Mörk, Operativ projektledare Nordbygg, lena.mork@stockholmsmassan.se, 08-749 41 58