Vi använder oss av cookies för att göra din upplevelse bättre.

Event Planner

Logga in i Event Planner och börja planera ditt event

  • Alla dina beställningar på ett ställe

    Event Planner är vårt digitala verktyg för utställare som har bokat plats och ska ställa ut på Stockholmsmässan. Här hittar du all information du behöver inför, under och efter eventet. Här hittar du också webbshopen, din digitala monter, samt beställning av inbjudningar/biljetter och utställarkort. Allt samlat under samma inlogg.

    I Event Planner finner du checklistor, kostnadsöversikt, aktiviteter och praktisk information. Via Event Planner gör du alla dina beställningar och ansökningar. Du kan också skicka ut inbjudningar till dina kunder, marknadsföra dig på vår webbplats och mycket mer.
     
    När det är dags att starta med förberedelserna för ditt mässdeltagande börja då med att gå igenom listan "Viktiga saker". Här hittar du viktiga datum som gör att du spar både tid och pengar.
     
    Glöm inte bort att Stockholmsmässan kan hjälpa dig med alla kringtjänster för ditt deltagande. Vi kan göra allt från kompletta monterlösningar och ljussättningar till skyltar och profilkarameller.
     
    Vilka kan använda Event Planner
    Alla som är registrerade som kontaktpersoner på ditt företag hos oss kan logga in. Monterbyggare och samutställare kan också använda Event Planner men kommer inte åt vår webbshop. (Monterbyggare kan läggas till  som kontaktperson på dig som huvudutställare. Det innebär att monterbyggaren loggar in som huvudutställare och kommer åt allt. Om du vill att det ska fungera så för din monterbyggare så fixar du detta under Inställningar i Event Planner).
     
    Så här loggar du in
    Använd din emailadress och följ instruktionerna, så enkelt är det! Glöm bara inte att använda den email som är registrerad hos Stockholmsmässan.

    Var vänlig notera att Event Planner kanske inte är tillgängligt eller öppet för det event du deltar på. Information om Event Planner kommer via email från oss eller arrangören av det event du deltar på.
     
    Funkar i mobila enheter
    Event Planner är en mobilanpassad (responsiv) tjänst. Det betyder att tjänsten automatiskt anpassar utseendet efter skärmstorleken på din mobil, surfplatta eller dator. Alla aktiviteter passar dock inte att genomföra i mobilen. De  aktiviteter som inte är mobilanpassade finns det en ikon på.

  • Digital Monter

    Digital Monter - det mest kraftfulla verktyget när du vill nå dina besökare

    Med den digitala montern får du ett effektivt verktyg som försäkrar dig att besökare och journalister lär känna ditt företag - inför, under och efter eventets gång.

    Missa inte möjligheten att visa upp ditt företag online! Förutom information om ditt företag - så har du dessutom möjlighet att lägga in ditt företags mässerbjudanden och aktiviteter som du erbjuder under eventet. Dessa samlas tillsammans med alla mässerbjudanden och aktiviteter som eventet och de övriga utställarna har på eventets webbplats och app. Din monter blir nu lättare att hitta för besökarna som laddar ner vår app, som bland annat visar vägen till din monter.


    Vad ingår i den Digitala montern

    • Företagsnamn och kontaktuppgifter. Namnet blir synligt men också sökbart via sökmotorer (så som exempelvis Google) men också via vårt egna sökverktyg på eventets webbplats.

    • Ditt monternummer blir synligt, till det medföljer en länk till en karta över lokalen du ställer ut i. På detta vis blir det enkelt för besökarna att lokalisera var i lokalen din monter finns.

    • Dina varumärken blir synliga och självfallet också sökbara. Detta ökar ditt företags exponering och ger dig större affärsmöjligheter. Du kan också lägga upp och göra dig sökbar via ett flertal olika produktkategorier på eventets webbplats.

    • Egna mässerbjudanden och aktiviteter som du kan använda för att locka besökare till din monter. Utöver att visas i din digitala monter samlas de tillsammans med eventets och övriga utställares erbjudanden och aktiviteter via huvudmenyn.

    • Möjlighet att ladda upp inspirerande bilder, filmer, texter och länkar samt pressmeddelanden.

    Vad ingår i FairMate Lead Tacking

    • Första licensen.
    • Rapporter – avlästa besökare, kontaktuppgifter med mera.

    Vill du veta mer?
     

  • Nordbygg, banner twitter

    Marknadsför ert deltagande via egna kanaler, använd Nordbyggs banners och logotyp

    Berätta för era kunder att ni ska ställa ut på Nordbygg i alla kanaler ni har tillgång till.

    Använd Nordbyggs färdiga banners, som finns framtagna i flera olika format, på webbplatsen, i nyhetsmail, i kundtidning mm. Informera om ert mässdeltagande på säljmöten och kundevent. Ställ gärna upp en skylt med mässinformation i era egna lokaler. I dessa kanaler kan du även använda Nordbyggs logotyp.

    För att använda banners nedan, högerklicka på bilden och välj "spara bild som".

    För att ladda ner Nordbyggs högupplösta logotyper (finns som eps och jpg), klicka här »

    Nordbygg, banner webb 225x720px
    Nordbygg, banner webb

    Nordbygg, banner webb 300x300px
    Nordbygg, banner webb

    Nordbygg, banner webb 980x240px
    Nordbygg, banner webb

    Nordbygg, banner facebook 470x470px
    Nordbygg, banner facebook

    Nordbygg, banner instagram 510x510px
    Nordbygg, banner instagram

    Nordbygg, banner twitter 840x440px
    Nordbygg, banner twitter

    Nordbygg, banner mailsignatur 600x120px
    Nordbygg, banner mailsignatur


  • Anmäl din samutställare

    Anmäl samutställare

    Företag som ställer ut i er monter får en egen plats på webben och i appen. Samutställaren marknadsförs på samma sätt som ert företag och får samma service.

    Samutställaravgift: 3 800 kr
    Digital monter och Fairmate Lead Tracking: 2 090 kr

    För att anmäla din samutställare maila följande uppgifter till nordbygg@stockholmsmassan.se

    *Företagets juridiska namn
    *Organisationsnummer:
    *Marknadsföringsnamn:
    *Kontaktperson:
    *Telefon:
    *E-post:
    Hemsida:
    *Adress:
    *Postadress:

    *Huvudutställare
    *Monternummer
    *Vem ska stå som fakturamottagare

    *=obligatoriskt

    Anmälan samutställare »

  • Mindra starköl på Nordbygg

    Alkoholpolicy Nordbygg 2018

    På Nordbygg 2018 kommer serveringen av starköl och vin (ej starksprit) tillåtas från kl 15.30 i den egna montern. All servering av alkohol i montern måste beställas i förväg via Mässrestauranger, som äger tillståndet.

    Till Nordbygg 2016 togs det fram restriktioner för servering av alkoholhaltiga drycker i montrarna. Då tilläts det endast servering av lättöl och folköl i montrar och tillfälliga serveringar vilket hade en mycket positiv inverkan på besökarkvaliteten. Bakgrunden till de nya riktlinjerna var dels ett ökat säkerhetsfokus samt synpunkter från både besökare och utställare.

    I den utställarundersökning som gjordes i samband med mässan framgick det att en social avrundning av mässdagen ger ett mervärde för kunder, kollegor etc. och att man i det sammanhanget önskar möjligheten att bjuda på öl och vin. Med anledning av det har Nordbygg tillsammans med Mässrestauranger beslutat att tillåta servering av starkare drycker (öl och vin) från kl 15.30 i den egna montern. Beställningen gör ni i Mässrestaurangers webbshop som kommer att öppnas upp närmare mässan. Vi återkommer med exakt datum under hösten. Naturligtvis kommer möjligheten att ansöka om kvällsmingel fortfarande finnas kvar.

    Leveransen sker varje dag mellan kl 15.00-16.00. För att klara av det krävs förhandsbeställningar med senaste beställningsdatum 23 mars 2018. Önskar ni servera starkare drycker flera dagar lägger ni en beställning för respektive dag.

    För den som vill bjuda på en affärslunch med starköl eller vin finns fortfarande möjligheten att besöka någon av de permanenta restaurangerna, till exempel Flavour Bar & Kitchen och The Garden på Entrétorget.

    All servering av alkohol i montern måste beställas i förväg via Mässrestauranger som äger tillståndet, vilket gäller för folköl och starkare drycker. För mer information, klicka här »

  • Reklamplatser på Nordbygg

    Boka reklamplatser för maximal uppmärksamhet

    Vi erbjuder effektfulla och moderna exponeringsytor i och i direkt anslutning till mässanläggningen.

    Med hjälp av våra reklamlösningar når du besökarna på väg till, under och på väg från mässan. På så sätt kan du sticka ut lite extra och se till att så många som möjligt får ta del av ditt erbjudande.

    * Digitala skyltar med rörligt och animerat material så du kan sprida ditt budskap från pendeltåg och parkering till huvudentrén och vidare in i mässhallarna
    * Utomhusskyltar som syns direkt när besökarna stiger av pendeltåget
    * Fasadvepor på 7x10meter på husväggen som vetter ut mot genomfartsleden Huddingevägen/Åbyvägen
    * Golvdekaler i entréerna
    * Toalettskyltar på insidan av respektive dörr

    Se vår film om digitala skyltar här »

    För mer information kontakta våra säljare:

    Liv Ljungqvist, 08-749 44 18
    liv.ljungqvist@stockholmsmassan.se

    Nadja Al-Temimi, 08-749 41 63
    nadja.altemimi@stockholmsmassan.se

  • Inflyttnings- och utflyttningstider

    In- och utflyttningstider Nordbygg 2018

    Inflyttningstider
    Fredag 6 april - 07.00-20.00
    Lördag 7 april - 07.00-20.00
    Söndag 8 april - 07.00-20.00
    Måndag 9 april - 07.00-16.00 (arbete endast i egna montern från kl 16.00 till 22.00)
    Tisdag 10 april - 07.00-09.00

    Utflyttningstider
    Fredag 13 april - 17.00-00.00
    Lördag 14 april - 07.00-16.00
    Söndag 15 april - 07.00-16.00

    Övrigt
    Utställarkort ger tillträde till mässan 1 timme innan mässan öppnas och 30 minuter efter stängning. Kortet ska bäras väl synligt och är endast avsett för personal som ska arbeta i montern.


  • Varning för skojare i branschen!

    Vi vill varna alla våra utställare för olika oseriösa företag som tar kontakt med utställare på Nordbygg.

    Ingen av de mässor som arrangeras av Stockholmsmässan står bakom och vi vill uppmärksamma alla om att breven är vilseledande.

    Genom konstruktionen av avtalen är det lätt hänt att underteckna. Det årliga beloppen framgår enbart av den finstilta texten.
    Tidigare har ett företag som heter Construct Data Verlag (CDV) erbjudit utställare att delta i katalogen Fair Guide med samma metoder. CDV har fällts i domstol för vilseledande marknadsföring.

    Det dyker hela tiden upp nya aktörer i denna bransch varför vi uppmanar er att vara uppmärksamma och noga läsa igenom det finstilta innan ni skriver under. Fairlink som är de Nordiska mässarrangörernas intresseorganisation uppskattar att hundratals företag i Norden drabbas varje år.

    Vad ska jag göra om jag har blivit lurad?
    Mer information hittar du här »